Piecas mīlestības valodas bērniem.

Vai zinājāt, ka arī Mīlestībai VAR būt dažādas valodas???
Kāds ķipars ārkārtīgi gaida atzinību, un šādi atzinības apliecinājumi radīs viņā pārliecību, ka Tu viņu patiesi mīli.
Kādam varbūt tas ir kopā pavadītais laiks un vienkārši nepastarpināta uzmanība.
Kādam ir būtiski, lai Tu viņu apskauj, samīļo...
Un te NAV par "pareizi" vai "nepareizi" ! Tās ir vienkārši - dažāadās valodas, kādās varam paust savu Mīlestību BĒRNAM SAPROTAMĀ veidā!
Vērojot savu bērnu, IEKLAUSOTIES viņa paša valodā, varam atpazīt, kas tad viņam ir būtiski un svarīgi, lai dotu savam bērnam TIK svarīgo sajūtu - esmu pieņemts, esmu saprasts, esmu drošībā, esmu mīlēts... :)
-- -- -- - -
"... Katrs bērns mīlestību uztver sev īpašā veidā.... Ja ģimenē ir vairāki bērni, visticamāk,viņi runā dažādās valodās: atšķiras bērnu personība, tāpēc viņi dzird dažādas mīlestības valodas. Divu bērnu vajadzība justies mīlētam parasti atšķiras. (..)
Novēro, kādā veidā bērns pauž mīlestību Tev! (..)
Novēro, kādā veidā bērns pauž mīlestību citiem! (..)
Ievēro, ko bērns lūdz( prasa, jautā) visbiežāk! (..)
Ievēro, par ko bērns visbiežāk sūdzas! (..)
Piedāvā bērnam izvēlēties no divām iespējām! (..) " - Tā Tu vieglāk atpazīsti, kura ir "viņa valoda"... ! ..
Vima Hofa metode. Atraisi savu potenciālu.
Iedvesmojoša varbūt ne tik daudz ar to, ka nu visi metīsies aukstajā ūdenī vai šortiņos kāps Everestā, bet gan vispār - ar Cilvēka spēju robežu. Ar tām prāta spēlītēm, kurām mums ir iespējams pārkāpt pāri . Ar to neaptveramo potenciālu, kas mājo katrā no mums, taču bieži vien tā arī paliek neatklāts, kaut kādu baiļu, šaubu, citu pieredžu dēļ.
13 - mans laimīgais skaitlis

Lieliska grāmata audzināšanas stundām. Un, ziniet, audzināšana jau nenotiek tikai klases stundās! Patiesībā mums audzināšanas elementiem būtu jābūt jebkurā priekšmetā! Kaspars Bikše un Māra Ozola radījuši lielisku kopdarbu! - Metodes, prakstiski pielietojamas idejas, skaidrojumi, kāpēc kas strādā tieši tā, kā strādā, terminu skaidrojumi un pat tautasdziesmas lappušu maliņās! Tāda īsta rokasgrāmata darbam ar bērniem un jauniešiem!
Te īss video - pašas autores stāsts par šo grāmatu https://www.youtube.com/watch?v=os-n8p_2mkA
NOST ar garlaicīgām mācību stundām!
- Māciet bērniem ticēt sev un nesagraujiet viņu sapņus!
- Ne visi bērni ir pelnījuši cepumiņu!
- Formulējiet savas prasības un tad paceliet latiņu; jo augstākas prasības, jo labāki rezultāti.
- Rīkojieties! Nemeklējiet aizbildinājumus, bet risinājumus!

Grāmata sniedz reālus padomus un - IEDVESMU darboties, iedvesmot skolniekus vai studentus, likt viņiem - pamanīt vairāk, sadzirdēt vairāk un reāli - darīt vairāk!
Varbūt daļēji arī tādēļ šī grāmata ceļ spārnos, ka šī ir tā joma un tā specifika, kas ir mūsu biedrības "Es varu visu!" pamatā. Kāpēc vispār mēs dibinājām biedrību un sākām veidot diskusijas un piedalīties dažādos ar jauniešiem un bērniem saistītos projektos. Reizēm darbošanās šķiet gaužām vienkārša! - kas tad tur! :) - bērni zīmē! Bērni veido vai šuj lellītes no vecām zeķēm! :) Tomēr tam visam apakšā var būt pilnīgi cits stāsts - kad kāds bērns pārvar sevi un atkal atver sevi zīmēšanai, jo savulaik kāds ir iedzinis viņā sajūtu, ka ` Tavas ķēpas nekam neder!` Vai atkal meitene, kura deviņos gados sāk raudāt, jo plānots, ka šūsim lellīti, bet viņa nekad savā mūžā nav to darījusi! Viņa neatšķir šujam-adatu no kniep-adatas! Un pirmā reakcija, protams, ir bailes no nezināmā, asaras un - nē, es to nevaru! Un ir TIK liels gandarījums, kad bērns pēc nodarbības lepojas pats ar sevi, lepojas, ka ` pārkāpis sev pāri` , ka izdarījis vairāk nekā ierasts, ka audzis un prot vairāk! ŠO sajūtu bērnos nepieciešams kultivēt un vairot - PRIEKU par savu varēšanu. PRIEKU izzināt, iemācīties, noticēt sev, sapņot un saprast - ES VARU!
Grāmata būs noderīga gan pedagogiem , gan vecākiem. Jā, noteikti - arī vecākiem, kuriem reizēm varbūt gribas pasaudzēt savu atvasīti no grūtībām. Grāmata ir arī par šodien tik moderno pozitīvo motivāciju. - Jā! Protams, jāslavē, protams, jāsaka labi vārdi, protams! Taču - nezaudējot reālo pamatu tam visam! Nelieciet ` 10` , ja tas tiešām nav izcils darbs! Prasiet vairāk, mudiniet sasniegt izcilību un TAD - jā, tad gan - ` 10` ! Nevajag apbalvot par katru sīkumu, mudiniet darīt vairāk, redzēt vairāk, vienkārši - pozitīvā veidā un ar cieņpilnu attieksmi. "Es zinu, ka Tu vari! " :) Un - viņi var! Viņi tiešām - var!
Vārdu sakot - paņemiet šo grāmatu bibliotēkā vai iegādājieties grāmatnīcā un - izlasiet! Jūs noteikti gūsiet jaunu iedvesmu, jaunu sparu darboties, enerģiju padarīt darbu ar jauniešiem aizrautīgāku, dziļāku un pamatīgāku!
Kā atraisīt bērna spējas
Nejauši grāmatnīcā "man pretī nāca" :) ` Kontinenta` izdotā grāmatiņa. Iesaku, iesaku, iesaku! Mēs tik daudz sakām bērniem priekšā, ko darīt, ko nedarīt, ko domāt, ko nedomāt, kā izkrāsot zaķi, kur pakāpties, lai nomazgātu rociņas, kur atrodas turpat blakus esošais (un redzamais!) dvielītis, kad novilkt zābaciņus, kad viņam noteikti ir auksti un kad noteikti - par karstu... Un paši iznīcinām bērnu spēju domāt patstāvīgi, risināt situācijas, domāt, vērtēt, saprast, reaģēt, mācīties no kļūdām, gūt pieredzi utl.
Grāmata palīdz izprast, kāpēc mums bērniem vairāk jājautā un mazāk jādod padomi. Kāpēc vispār nepieciešams veidot bērniņus par radošām personībām. Kā attīstīt viņos šīs iemaņas, vēlmi un spējas pamanīt vairāk, vēlmi un spējas dzirdēt vairāk, domāt plašāk un - izdarīt vairāk. Izdarīt PAŠIEM! Risināt - PAŠIEM! Un sasniegt daudz vairāk - PAŠIEM! :)
Ieskatam.
" Grūts nav nekas, ja ir zināms, kā rīkoties. Mācot bērnus, kā labāk atrast risinājumu, saskaroties ar problēmas risināšanas jautājumu, pats svarīgākais ir stratēģija. ...
1. Iegaumējiet, ka visas " problēmas" jāuzlūko tikai kā izdevība rast risinājumu. ...
2. Koncentrējieties, lai liktu domāšanai strādāt apzināti....
3. Atrodiet apslēptas attiecības, pavirzot domāšanu "ārpus" problēmas ietvara...
4. Atrodiet līdzsvaru starp to, ko jūs jau zināt, un starp jaunām iespējām...
5. Saglabājiet mieru un pašpārliecību...
6. Paturiet prātā - risinājums ir vienmēr!..."
Un vēl. :) -
" Ja bērns pats mācās jautāt un spriest, viņš vienlaikus labāk apgūst domāšanas un mācīšanās prasmes.
Ja bērnu slavē un apbalvo par šāda veida domāšanu un mācīšanos, viņa apziņā mācīšanās kļūst par priekpilnu un aizraujošu nodarbošanos.
Tas rada augšupejošu domāšanu un mācīšanās spirāli, kad bērnam pastāvīgi attīstās pārliecība par savām idejām, domām un spējām."
.....
Protams, ikdienā nav viegli katrā situācijā piedomāt un atcerēties, vai mudinām bērnu domāt vai atkal jau esam pasteiguši un skrienam viņam pa priekšu. Tomēr katra reize, kad to atceramies, nāks par labu. Atrodiet laiku ļaut viņam pašam nodarbināt savu prātu un pašam atbildēt uz daudziem jo daudziem jautājumiem! ....
Par grāmatām
Man ļoti patīk lasīt grāmatas. Nevaru teikt, ka vienmēr un visur ņemu kādu līdzi, tomēr - lasu un baudu to pasauli, ko grāmata mums atver. Neesmu romānu fans. Noteikti nē. Manējās ir tās, kuras ir par Cilvēku, par viņa sapņiem, mērķiem, vietu Pasaulē. Par Pasaules lietu kārtību. Par cēloņu un seku likumsakarībām. Par Brīnumiem. Par viedumu.
Agrāk visas manas grāmatas bija pilnas ar pasvītrotiem citātiem un izsaukuma zīmītēm blakus. Tad liku līmlapiņas, izrakstīju citātus un pārlasīju reizēm, kad atkal trāpījās pa rokai. Grāmatas iedvesmo. Grāmatas bieži vien pasaka Tavu domu, tikai citiem vārdiem. Ir grāmatas, kuras notur Tevi uz ceļa un uztur virzību - ikdienas skrējienā mēs nereti apmaldāmies savās domās un ejam līkločiem. Bet lasot grāmatu, Tu uzturi domu, ej taisnāk un izej mazāk lieku, tukšu gājienu. Reizēm lasi un prāto pie sevis - nu, es taču to visu zinu! , tomēr - katru reizi pamani ko citu, ieraugi ko citu, atceries ko citu un arī rīcība, iespējams, seko mazliet cita... :)
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.