Ieskatīties "kreņķītim" tieši acīs! :)
6. oktobris, 2024 pl. 10:32,
Nav komentāru
Protams, ka skolā nav tikai uzslavas un "medus maize". Ir gan aizrādījumi (un kuram gan tie patīk... ), gan rāšanās reizēm. Nu - tā mēs augam, tā tas notiek, dabiski.
Lielākoties mēs kaut ko mainām savā rīcībā tieši nepatīkamo emociju dēļ, nevis tajos brīžos, kad viss gludi un saulaini... tā nu tas ir... (Svarīgi gan pieskatīt to emociju intensitāti! Lai ir "paceļami" un palīdzoši, nevis graujoši! Un tā robeža reizēm TIK slidena! )
Arī mēs ar #DrosmesBērni reizēm runājam - hmmm.... ja man nepatīk, kā es tagad jūtos - kas bija manas izvēles PIRMS tam, ko varu darīt varbūt citādāk - es PATS - , lai nākošreiz šo sajūtu tādu nepiedzīvotu?...
( Pamēģiniet! Gan lielie , gan mazie! (Starp citu, arī es reiz atklāju savam īgnumam patieso iemeslu/ sākumu - kāpjoties atpakaļ. Kas bija pirms tam, pirms tam, pirms tam.. Un atradu, ka sākums patiesībā bijis iepriekšējā vakarā (!!!!) redzēts nepatīkams sižets ziņās! ... Tā kā, mīļie pieaugušie - arī mums ir vērts "parakņāties" dziļāk un tad - PLĀNOT, savas emocijas/ienākošo informāciju un - ko tā nesīs tālāk izpausmēs un attieksmēs... ) )
... ..
Nu, piemēram - Nokavēju stundu jau kuro reizi un - satraukums. (Dabiski! Visi sēž un atkal jau kaut ko dara, lasa, raksta, ieeju klusumā, nesaprotu uzreiz, kas jādara, čabinos ar mantām, jāprasa kādam, kura lappuse... it kā sīkumi, tomēr - nepatīkami. ) JO - atnācu par vēlu. JO - vecāki atveda ar kavēšanos, JO - nevarēja mani dabūt augšā, nevarēju piecelties, JO - vakar negāju laicīgi gulēt ... utt.utt. Un runa nav par visādiem "nesatraucies, bērniņ, tā notiek" vai "vecākiem bija jādabū gulēt " ( - paši zinām, kā gadās!) utl. Runa ir par individuālo IEKŠĒJO SAJŪTU, kurā Tev, iespējams, konkrētajā brīdī ne visai patīk!
Vai, piemēram, meitēns aizsapņojies, nezina, kur jālasa. Vai pazaudēja vārdu, kas jāraksta. Vai nedzird kaut ko un nevar "ielekt atpakaļ " notiekošajā, jo 10 citas domas pa galvu ! Mācāmies to atpazīt, izķert un - ko darīju PIRMS tam, ka šobrīd tā jūtos?! Ko varu darīt - ES PATS - citādāk, lai nejustos tā, kā man nepatīk?
Hmmmm - pirms tam izrādās domas aizpeldēja tur ārā pa logu , vai varbūt sailgojos pēkšņi pēc mammas un - viss! Nevaru noturēt uzmanību! u.c.u.c. -
Varbūt mammas bildīte dienasgrāmatas beigās varēs palīdzēt? Kāds elpas vingrinājums? Domu "atvilkšana atpakaļ " - kā mazu kucēnu , kurš grib visur-kur-skriet ( #Apzinātība !) ?
U.c.u.c.
.. ..
Apzināties!!! - kas ar Tevi notiek un ko Tu varētu mainīt, ietekmēt, mainot savas rīcības. Un tā pēctecība veidotos pavisam cita...
.. ..
Nevis tikai mierināt bērnu, lai nebēdājas un "viss būs labi" - t.i. - ne tikai "plāksteri" uzlikt , bet
palīdzēt pēc tam saprast arī cēloņu un seku likumsakarības un SAVAS IZVĒLES nozīmi un Spēku.

...
Protams, ka tas ir - treniņš, treniņš, treniņš.
Un tad - atkal - treniņš, treniņš, treniņš...
Kā ravēt dārzu - atkal, atkal un atkal. Un regulāri un neatlaidīgi.
.. ..
Tomēr tās ir PRASMES, ko VARAM palīdzēt mazajam trenēt, lai grūtums kļūtu viegls un gaisīgs, lai tas kļūtu paceļams un VADĀMS, jo bieži vien ir TIK paredzams....
.. ..
#mīlusavudarbu #kopāmēsvaram #variJAdari Skolotāja dienasgrāmata. Skolas piezīmes. #SaimniekaDomāšana Izaugsmes vieta darītājiem
Nav komentāru
Komentēt
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.