Runcis zābakos
Arī šajā vasarā piedalos biedrības "Talantu pilsēta" Rīgas dome IKSD finansētajā projektā, kas dod iespēju bērniem bez maksas piedalīties radošās un izzinošās nodarbībās. Šogad tā ir `tūrisma aģentūra` :) - "Runcis zābakos".
Vakar bija nodarbība - Zīmols. Kurzeme.
Nodarbību sākām ar iepazīšanos – metot un noķerot `smaidiņa bumbu` katrs nosauc savu vārdu, cik gadu, cik ilga un kāda ir pieredze “Talantu pilsētā” un - kas vispār dzīvē sagādā prieku, ko patīk darīt. Turpinājumā pārrunājam, vai un ko kurš zina par vārdu un jēdzienu ` zīmols` . Kāpēc tas vajadzīgs? Vai nepietiktu un vai nebūtu vienkāršāk, ja mēs ieietu veikalā (vienkārši – veikalā! , nevis Rimi vai Maxima vai Elvi) un būtu stendi ar ` vienkārši maize` , ` vienkārši konfektes` , ` saldējums` u.c., bez logo, bez preču zīmēm utl.? Prieks, ka bērni aktīvi iesaistās domu apmaiņā un dalās savos iespaidos un viedokļos! :)
Secinām, ka tas nebūtu labi. Jo katram sava gaume, un tomēr gribas zināt, ko Tu pērc un kāds būs sagaidāmais rezultāts… Ja zinu, ka man garšo konfekte Serenāde, tad negribu, lai man pārdod kādu citu. Ja zinu, kad man garšo Gotiņa, tad gribu tieši šo. Un, ja eju uz McDonald-u, tad gribu, lai tur ir iespējams nopirkt tieši to, kas saistās ar šo zīmolu, nevis pelēkos zirņus ar speķi un štovētus kāpostus…. Jā, zīmols IR nepieciešams.
Pārrunājam arī zīmola piesavināšanos, krāpniecību. Vai es drīkstu Mangaļu pudelē ieliet krāna ūdeni un pārdot kā ` Mangaļus` ?! Vai drīkstu uzcept kūku un pārdot kā `Cielaviņu` ?! … Uzņēmumi ar savu zīmolu garantē savas preces, piedāvājuma kvalitāti, kādas konkrētas īpašības. Tā ir arī liela atbildība pircēju, sabiedrības priekšā.
Tad nepieciešama neliela izkustēšanās - dinamiskā pauzīte. :) Tiek ieslēgta mūzika, un bērni,
apstaigājot visu telpu, ielūkojoties jebkurā plauktiņā, noliktā mantu maisā
utl., atrod vienu vai vairākas lietas, kuras iederētos viņu pašu personiskajā
zīmolā. Tātad lietas, kuras viņi asociē ar sevi, kuras kaut kādā veidā,
viņuprāt, raksturo viņu personību. Kad tas izdarīts, katrs prezentē savu `
atradumu` un pastāsta, kāpēc šāda
izvēle. Ir jautri un interesanti! :)
Turpinājumā ķeramies klāt Kurzemei. Izpētām kartē, kur tā atrodas, kādas pilsētas atrodas Kurzemē. Kurā kurš ir bijis? Ko redzējis? Tātad – ar ko kura pilsēta asociējas? Kas kurai pilsētai varētu būt raksturīgs? Kas varētu būt šo pilsētu zīmolā? Pārskatām attēlus. Piemēram, ieraugot govs skulptūru, bērni uzreiz sauc, ka tā ir Ventspils. Ieraugot Ventas rumbu – ka Kuldīga…
Nodarbības otrā daļa paiet radošā nodarbē – katrs zīmē kādu
zīmolu, izvēloties kādu no variantiem : 1.Kurzemes zīmols 2. Kādas Kurzemes
pilsētas zīmols 3. Paša personīgais zīmols vai 4. Zīmols precei/pakalpojumam,
kuru bērns nākotnē ražos/piedāvās un pārdos Kurzemē.
Nobeigumā bērni prezentēja savus zīmējumus. Kāds nu kuram tas domas lidojums! :)
Pēdējās brīvajās minūtēs spēlējam kartīšu spēli “Turpinājums
sekos…”, kas bērnus vēl vairāk atver, satuvina, ļauj izteikties, mudina domāt
un turpināt iesāktos teikumus pēc saviem ieskatiem.
Es tā klausījos un domāju – cik brīnišķīgi, ka tagad `nāk iekšā` kompetenču izglītība. Cik brīnišķīgi, ka arvien vairāk mudina pieaugušos ieklausīties bērnos, domāt par katra individuālo attīstību un nemitīgi pilnveidoties pašiem un palīdzēt pilnveidoties bērniem. Jūs palasiet! Pie katra attēla pieliku klāt to turpinājumu, ko bērni teikuši. Vecākajam bērnam – 12 gadi. Pārējiem 8 – 10. Viņi taču JAU veidojas par viediem cilvēkiem!!! Un, ja skola un sabiedrība palīdzēs, atbalstīs un ļaus, oi…mums aug tāāāāda spēcīga jaunā paaudze! :) :)
“Lai pasaule kļūtu labāka, es…organizētu visā pasaulē vienā dienā, ka katrs satīra kaut ko!”
“Ja es katram pasaules iedzīvotājam varētu uzdavināt dāvanu,…es to uzdāvinātu!”
“Manuprāt, visi cilvēki uz pasaules… na slikti! Viņi ir labi, tikai viņiem pašiem kaut kas slikts ir dzīvē noticis, tāpēc viņi dažreiz paliek slikti!”
“Ja es neredzu risinājumu kādai situācijai, es…dziļi, dziļi ieelpoju un tad izelpoju. Tas palīdz! Es pats to iemācījos, atklāju! Palīdz! :) "
“Lai gūtu panākumus dzīvē, vajag atcerēties, ka…vajag tik
turēt un darīt!”
“Manuprāt, atšķirība starp tiem, kas sasniedz daudz, un
tiem, kas nesasniedz, ir …ka tie, kas nesasniedz, nekad nekļūdās, jo viņi neko
nedara! Nevajag baidīties kļūdīties! Tikai tad varēs kaut ko sasniegt!”
“Kas es būšu sasniedzis savu mērķi, es ….to nosvinēšu!”
“Kad es būšu sasniedzis savu mērķi, es….izdomāšu citu mērķi!”
“Ja es varētu, es visai pasaulei nodotu ziņu, ka…lai beidz
tik daudz strādāt un atceras, ka ir ģimene!”
“Lai mana diena būtu izdevusies,…es vienkārši visu ko daru!”
“Kritika, manuprāt, ir veids kā… izteikt skaudību!”
“Kritika, manuprāt, ir veids kā…terorizēt kādu!”
“Mana dzīves pieredze ir…kad es gulēju slimnīcā piecos gados, veselu gadu. Man bija vēzis!..”(un saka to ar platu smaidu un ļoti enerģiskā, spriganā balsī! :) ) “..jā, ceturtā stadijā. Bet tagad man viss ir kārtībā! Jā! Es vienkārši ļoti ticēju! Vajag ticēt! Jātic, tad viss būs! “
“Manuprāt, cilvēka personība dzīves gaitā…visu laiku mācās.”
Priecājos... Klausos un priecājos... :) :)
Nav komentāru
Komentēt
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.